piatok 8. decembra 2017

Pre milovníkov maku - maková bábovka

Bábovka je pre mňa záležitosťou detstva - všetci ju doma ľúbime, a tak sa piekla, z pomedzi všetkých koláčov či dezertov, najčastejšie. Od mala si však pamätám len jednu jedinú bábovku - a to mramorovú. Tá je chuťovo super a ideálna pre veľkú rodinu, lebo každý si tam nájde chuť, ktorú ľúbi. Napr. ja som vždy odkrajovala z bábovky tam, kde bola najviac čokoládová a brat zasa tam, kde bola najvanilkovejšia.=D Chcem tým ale povedať, že experimentovať s "chuťou bábovky" som doma začala až ja ... a veru, že tých možností je neúrekom!!! Aj kysnutú som už robila, aj citrónovú... ale makovú ešte nie, a pritom mak neskutočne ľúbim a je veľmi zdravý!!! Tak som sa dnes odhodlala na tú makovú a dopadla fantasticky. Recept na ňu nájdete nižšie. Mimochodom.... je to rýchly a jednoduchý recept, takže ak neviete čím privítať nedeľňajšiu návštevu... tu je jedna z možností.;)


Suroviny
5 vajec
100 g kryštálového cukru
1 balíček vanilkového cukru
170 ml mlieka
200 ml oleja
250 polohrubej múky
1 balíček kypriaceho prášku
50 g modrého mleteného maku
50 g modrého nemletého maku


Postup
Formu na bábovku vymastíme maslom a vysypeme hrubou múkou. Rúru predhrejeme na 180 stupňov.
Oddelíme žĺtka a bielka. Bielka zatiaľ dáme do chladničky.
V mixéri vyšľaháme žĺtka a cukor, kým hmota nezbelie. Potom počas šľahania postupne prilievame mlieko a olej. Napokon, ešte stále počas šľahania, po lyžiciach pridávame múku zmiešanú s práškom do pečiva a s makom (mletým aj nemletým). Cesto šľaháme, kým sa všetky suroviny nespoja a nevznikne homogénna hmota.
Ručným mixérom ďalej vyšľaháme bielka, ktoré postupne, ručne a veľmi jemne zamiešavame do pripraveného cesta. 
Hotové cesto napokon vylejeme do pripravenej formy a pečieme cca 50 minút.
Keď je bábovka upečená, necháme ju ešte 5 minút odpočívať v rúre s pootvorenými dvierkami. Potom ju vyberieme a ďalších 10 minút ju necháme odpočívať vo forme. Až potom ju z formy vyklopíme. Hotovo.=)

A čo vy a bábovka? Obľubujete tento typ koláča či vám príde priveľmi suchý? Aká je poprípade tá vaša naj?
BB

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

OBRÁTENÝ MANDARÍNKOVÝ KOLÁČ