utorok 31. júla 2018

Španielske CHURROS


Strávili sme tohtoročnú dovolenku s drahým v Španielsku a samozrejme, obaja sme chceli ochutnať aj miestne jedlo. Lenže v konečnom dôsledku sme dvojica, ktorá nemá rada ryby, ani slizké mušle, nuž nám ostalo len to sladké. Churros sú v cukre obaľované tradičné šišky, ktoré vraj svojim vzhľadom pripomínajú vlnu ovce Navajo-Churro, preto ten názov. Tie, na ktoré sme s nadšením chodili v Lloret de Mar boli zahnuté ako jemné stužky a nevedeli sme sa ich dojesť, ale bývajú aj vo forme tyčiniek. Servírujú sa totiž so sladkým dípom, ktorým sú preliate, alebo sa doň namáčajú. Bola to prvá vec, ktorú som po príchode domov vo svojej kuchyni skrátka musela vyskúšať! Chuťovo mi vyšli ako tie španielske, ale cukor na obalenie som si zvolila podľa seba a nebol to krok vedľa.

Suroviny:
-          130 g masla
-          300 ml vody
-          Štipka soli
-          160 g hladkej múky
-          3 vajcia
-          40 g karamelového trstinového cukru
-          Slnečnicový olej
-          Díp: roztopená mliečka/horká/biela čokoláda, poprípade Nutella
Postup:
Churros si pripravíme z odpaľovaného cesta. Teda vodu v hrnci necháme zohriať a keď je horúca, dáme štipku soli a miešaním v nej rozpustíme maslo. Keď je rozpustené , za stáleho miešania
vsypeme múku a potom ďalej miešame, až kým sa z cesta nestane kompaktná hmota, ktorá sa oddeľuje od stien hrnca. Presunieme do misky a necháme vychladnúť. Po vychladnutí postupne s pomocou ručného mixéra vmixujeme tri vajcia a mixujeme, kým cesto nie je hladké. Je to proces, keď sa najprv „rozpadne“ a potom spojí. Vytiahneme pevné cukrárske vrecko a dáme doň hrubší vrúbkovitý špic, cez ktorý potom cesto pretláčame. Pokúšala som sa aj o „stužky“, ktoré som si vytlačila na poolejovaný tanier, ale nebol to ľahký proces preniesť ich potom lopatkou do oleja. Najlepšie mi bolo, keď som robila iba tyčinky, ktoré som vytláčala priamo do rozpáleného oleja, v ktorom churros vyprážame. Oleja musí byť toľko, aby plávali. Churros vyberieme na servítky, aby olej absorbovali a ešte za tepla ich obaľujeme v karamelovom trstinovom cukry. Dá sa inak kúpiť ako hotový produkt, v balíčkoch ako sú vanilíny. Mne osobne churros chutili už takto, bez všetkého. Ale pre každý prípad sme si k nim kúpili aj Nutellu :).



Polly

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

OBRÁTENÝ MANDARÍNKOVÝ KOLÁČ