sobota 20. januára 2018

Nutellový Cheesecake

Drahý má narodeniny a nakázal si nutellový cheesecake. Prečo nie. Ja osobne som vždy pripravená s lyžičkou, keď sa spomínaná pochúťka objaví doma. Trošku som zapátrala a nakoniec som našla tentorecept, ktorý sa mi osvedčil a s malými obmenami som ho spravila na narodeninovú oslavu so širšou rodinou. Chutil všetkým. Jeho chuť si isto viete hravo predstaviť, no tu je Nutella pridaná aj do podstielky koláča, takže je o to zaujímavejší. Recept je na 23cm okrúhlu formu, no ja som mala 19, preto taká hrubá spodná časť, inak vám vyjde trošku nižšia.

Suroviny:
-          250 g bebe keksov (jemné)
-          75 g zmäknutého masla
-          450 g Nutelly
-          25 g posekantých lieskových orechov (+ za hrsť celých)
-          500 g Mascarpone
-          60 g práškového cukru
-          Za hrsť čučoriedok

Postup:
Ak nemáte (tak ako ja) po ruke kuchynský robot, ktorý vám všetko 
na podstielku rozdrví prakticky jedným pohybom, tak si dajte keksy do silnejšieho vrecka a prejdite ich valčekom na cesto, aby sa rozdrvili na jemnejšie. Maslo vymiešajte s dvoma polievkovými lyžicami Nutelly a vmiešajte keksíkovú zmes. Nakoniec vmiešajte aj posekané oriešky (25 g) a nebojte sa, ak uvidíte väčšie kúsky, zmes bude držať pokope. Vtlačte na spodok formy, tak aby bola na okrajoch
trochu vyššie. Kým spravíte ostatné, nechajte formu s podstielkou v chladničke.
V mise zmiešajte mascarpone a práškový cukor. Potom vmiešajte 400 g Nutelly. Zmes presuňte do formy s podstielkou a vyhlaďte špachtličkou. Vrch ozdobte celými vlašskými orechmi, ktoré sa k chuti mimoriadne hodia. Najlepšie je dať na noc do chladničky. Kým formu otvoríte, odporúčam ešte opatrne si okraje uvoľniť nožom. A pred podávaním navyše môžete pridať trochu ovocia podľa svojej chuti, k tomuto cheesecaku sa napríklad veľmi hodia čučoriedky.
Tip:  Posýpka môže byť podľa vás. Pokojne môžete posypať mletými orechmi, či stružlinkami bielej čokolády. Taktiež si viem predstaviť celý vrch vykladaný jahodami, či malinami. 



Polly

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

OBRÁTENÝ MANDARÍNKOVÝ KOLÁČ