nedeľa 29. apríla 2018

Mandľový koláč s olivovým olejom

Za ten čas, čo pečiem som natrafila na množstvo receptov s olivovým olejom. Nikdy som si nebola istá touto kombináciou, lebo olivový olej mi prišiel priveľmi "aromatický", priveľmi výrazný. No naposledy, keď som brúzdala netom a hľadala inšpiráciu, povedala som si, teraz je ten čas, teraz mám chuť nejaký takýto recept vyskúšať. 

V konečnom dôsledku som však bola predsa len opatrná a olivový olej som "blendla" klasickým slnečnicovým olejom, ktorý má v zásade neutrálnu chuť a olivový olej trocha zjemní. V zásade je teda úplne na vás aký pomer použijete. Môžte použiť čisto olivový olej, alebo v pomere 50 na 50 (tak ako ja) či 70 na 30 v prospech olivového. Ono tiež veľmi záleží aký olivový olej máte - niektoré sú kvalitnejšie, niektoré menej, niektoré sú chuťovo jemnejšie, niektoré výraznejšie. Záleží na vás ako veľmi intenzívnu chuť chcete v koláči cítiť.


Druhú vec, ktorú by som ešte pred pečením vypichla, je ovocie. K mandliam a celkove do tohto receptu sa hodia marhule. Ja som však skúsila čerstvé nektarinky z obchodu. Ako... nečakala som, že budú mať nejakú výraznú chuť - napokon nie je ešte ich sezóna... no vo výsledku boli vyslovene nijaké a popri mandliach úplne zanikali. Čiže! Vyslovene odporúčam a aj v recepte píšem, že marhule sú najlepšia voľba - pokojne aj zavárané! Určite nespravíte krok vedľa, skôr naopak.=)
No a vo všeobecnosti je koláč chuťovo veľmi príjemný a na prípravu veľmi jednoduchý a rýchly. Odteraz sa už olivového oleja v sladkom koláči nebojím a nabudúce budem už odvážnejšia.=)

Suroviny
175 g práškového cukru
230 ml mandľového mlieka
100 ml olivového oleja
2 vajcia
250 g polohrubej múky
100 g na jemno namletých mandlí
1 ČL prášku do pečiva
1 Čl sódy bikarbóny
štipka soli
3-5 marhúľ nakrájaných na štvrťky (najlepšie zavárané, odkvapkané)
mandľové lupienky na posypanie

Postup
Rúru predhrejeme na 180 stupňov. Menší plech vystelieme papierom na pečenie.
V mise zmiešame všetky sypké suroviny: múku, mleté mandle, prášok do pečiva, sódu bikarbónu a štipku soli. 
V druhej mise vymiešame mixérom vajcia s cukrom. Mixujeme kým zmes nezbelie. Potom pridáme mlieko, olej a zmes sypkých surovín. Krátko premiešame mixérom aby sa všetky suroviny spojili. 
Hotové cesto vylejeme do plechu na pečenie. Navrch poukladáme odkvapkané a nakrájané marhule. Napokon koláč bohato posypeme mandľovými lupienkami a koláč vložíme do trúby. Pečieme cca 40-45 minút resp. skúšame špáradlový test - ak vytiahneme špáradlo z cesta čisté, koláč je upečený.
Upečený koláč vyberieme z trúby, necháme vychladnúť, potom nakrájame a pocukrujeme. Hotovo.=)

BB

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

OBRÁTENÝ MANDARÍNKOVÝ KOLÁČ