sobota 10. júna 2017

Kulinárium KRAKOW

Nie tak dávno sa mi podarilo stráviť päť dní v prekrásnom Krakowe. Zážitkov mám celú kopu, ale keďže tento blog je viac o papaní ako turistikovaní, rozhodla som sa spísať vám predovšetkým svoje kulinárske zážitky. Takže:

KULINÁRIUM KRAKOW

Čo sa týka stravovania v Krakowe. Ak sa nestravujete priamo v centre, ale hľadáte niečo v bočných uličkách, tak sa naozaj najete veľmi lacno. A vôbec nie zle. Cupcake-káreň som našla iba jednu. Jednu značku na dvoch miestach Krakowa. Dali sme si s drahým mrkvový cupcake a čokoládový s arašidovou polevou, ktorý vyzeral takmer totožne ako ten, čo robievame my s BB.
Neboli zlé, ale musím povedať, že človek musí mať ooobrovskúúú chuť na sladké, keď to chce spapať. Boli vyslovene precukrené, čo sa predovšetkým mierne pobilo s arašidovou polevou. Tradičnú čokoládovňu som nevyskúšala, rovno priznávam svoju chybu :D. Ale čo sa týka iných tradičných pochúťok, dali sme im šancu.
                                                                               
Poliaci majú radi pirohy. Varené pirohy mäsové, pirohy syrové, pirohy hríbové... Mäsové pirohy (pierogi) si ma natoľko získali, že som ich jedla dva dni. Na jednej strane chutia tak trochu ako klasická fašírka, na druhej je to sýte jedlo zasypané slaninkou a opraženou cibuľkou, čo dokopy vytvára skutočný kulinársky zážitok.
Okrem iného majú tiež radi tradičnú polievku z kvaseného žita, tú som si však nechala ujsť.
Bežné jedlá, na ktoré sme sa stavili – špenátové lasagne napríklad... sa mi zdali trošku mdlé. Ale to môže byť len omyl pri výbere reštaurácií.
Všade kam sa pohnete máte možnosť kúpiť si „zapiekanku“, čo je vlastne zapekaná bageta. V Poľsku ju máte možnosť kupovať na každom kroku ako u nás hot-dog, či kebab.
Ale čo tak festivalová „pajda“? To sa len tak nevidí. Obrovský kusisko chleba nagebrený všetkým možným... najčastejšie som videla akúsi hrubú vrstvu mäsovej „nátierky“ s plátkami uhorky. No nevravím, že to nevyzeralo chutne.
Avšak to najtradičnejšie, čo dotvára celý Krakow, sú stánky s veľkými praclíkmi (obwarzanki). Obvykle máte na výber sezamový, syrový, alebo makový. Tie boli tiež o čosi nevýraznejšie ako som očakávala, no pre hladného turistu je to požehnanie. Za 1,50 zlotého si hocikedy môže narýchlo kúpiť veľký praclík, ktorý ledva doje.
Aby som to zhrnula, dokázala by som sa v Krakowe celkom dobre prestravovať. Vyslovene zbožňujem poctivé pirohy a myslím, že práve tie a jedlá podobné pierogom, by som asi konzumovala deň čo deň. 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

OBRÁTENÝ MANDARÍNKOVÝ KOLÁČ