nedeľa 26. augusta 2018

PEČENÉ DONUTY


Donuty sú u nás vždy nedostatkové zbožie. V našej domácnosti totiž zmiznú za päť minúť, niekto si sotva uloví jeden. Syn ich skrátka zbožňuje. Dosť sa nimi teda zaoberám. Už som robila vyprážané, také echt americké donuts, ale tento krát som si povedala, že skúsim v rúre pečené donuty. Majú niekoľko výhod. Nie sú také „ťažké“ a čo je najdôležitejšie, nie je v nich ani kvapka oleja. Prinášam vám recept na cca 16 kusov:

Suroviny:
-          200 g polohrubej múky
-          150 g hladkej múky
-          1 vajce
-          100 mlieka + mlieko navyše na kvások
-          20 g droždia
-          60 g krupicového cukru + 1 ČL na kvások
-          50 g roztopeného masla
-          Mliečna čokoláda na polevu ( popr. biela)


Postup:
Najprv si pripravíme kvások. Do misky podrvíme droždie, pridáme lyžičku cukru a zalejeme troškou Rúru si zatiaľ predhrejeme na 150 stupňov. Donuty pečieme 10-15 minút pri ventilátorovom ohreve. Ak dáte ohrev zhora a zdola, počítajte s tým, že sa vám donuty budú piecť o dosť dlhšie. Vyberieme ich a keď vychladnú, pristúpime k poleve a ozdôbkam.
vlažného mlieka. Premiešame a prikryjeme tanierikom. Cca o 8-10 minút máme kvások hotový. Vo väčšej mise si potom zmiešame múky, vajce. Mlieko si jemne zohrejeme a až potom ho pridáme. Vmiešame maslo a nakoniec kvások. Ručne si vypracujeme cesto, ktoré zľahka pomúčime a prikryjeme. Necháme ho na teplom mieste kysnúť 45 minút. Potom ho na pomúčenej doske vyvaľkáme na asi 1 cm a pohárom vykrajujeme donuty, menšou vykrajovačkou stred. Poukladáme ich na plech vystlaný papierom na pečenie, prikryjeme riadovkou a necháme ešte 5 minút podkysnúť.
Postup na polevu:
Ja osobne som to urobila úplne jednoducho. V parnom kúpeli som si nechala roztopiť normálnu mliečnu čokoládu (nie varovú), ktorá v sebe už má kakaové maslo, takže som nepridávala nič iné, aby mi poleva neskôr zatuhla, ani len to obyčajné maslo navyše. Keď sa roztopila, nechala som ju ešte stále na miernom ohni a namáčala si do nej donuty, aby mi predčasne netuhla. Zvolila som na ne cukrové guľôčky a jedlú zlatú farbu v tube.




Dobrú chuť.
Polly

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

OBRÁTENÝ MANDARÍNKOVÝ KOLÁČ