nedeľa 28. júna 2020

OBRÁTENÝ MANDARÍNKOVÝ KOLÁČ

Dnes si urobíme jednoduchý ovocný koláč. Z nadpisu je jasné, že som použila mandarínky, ktoré boli skrátka skvelé, ale pokojne použite aj pomaranče. V každom prípade, začala sezóna šťavnatých ovocných koláčov. Je predsa leto. Ja som pre tento našla inšpiráciu vo video recepte na www.plniealanu.zoznam.sk a mierne ho prispôsobila chutiam mojej rodinky. Pre nás je ideálny.

Suroviny:
-          50 g mlieka
-          150 g rastlinného oleja
-          3 vajcia
-          150 g krupicového cukru
-          300 g polohrubej múky
-          1 balík kypriaceho prášku (12 g)
-          1 balík vanilínového cukru
-          5-6 mandaríniek

Postup:
Kruhovú formu s odnímateľným dnom si vymastíme maslom a vysypeme krupicovým cukrom. Do misy pridáme mlieko, olej a vajcia a premixujeme ručným mixérom, aby sa nám suroviny spojili. Pridáme múku s kypriacim práškom a vanilín a znova prejdeme mixérom na vyšších otáčkach. Cesto však aj tak zostane mierne tuhšie, toho sa nebojte. Mandarínky ošúpeme  (počet podľa toho, koľko sa nám zmestí do formy) a prekrojíme napoly. Takto ich máme hrotom noža možnosť tiež jednoducho zbaviť kôstok. Naukladáme ich na dno formy, plochou stranou nadol. Zalejeme ich cestom a pobúchame formou, aby sa cesto dostalo všade. Rúru predhrejeme na 180 stupňov a pečieme 45 minút. Formu otvoríme až po vychladnutí. Ak je potrebné, zrežeme vrch, pretože koláč potom obrátime naopak, tak aby na tanieri stál rovno. Ja som zrezávala, lenže mám o čosi menšiu kruhovú formu, takže sa mi cesto vytlačilo do „vŕšku“ ;).
Potom dáme na koláč tanier, prevrátime ho a odstránime spodok formy. Voilá! No nevyzerá fantasticky? A chutí ešte lepšie!


Polly

2 komentáre:

  1. Líbí se mi ten vzor mandarinkového květu, dobrý nápad, koláč vypadá báječně!

    OdpovedaťOdstrániť
    Odpovede
    1. Áno, mňa samotnú milo prekvapilo, že to vyzerá tak dobre. Myslím, že nie je problém použiť aj pomaranč, či ananás... určite by to spravilo krásny look.

      Odstrániť

OBRÁTENÝ MANDARÍNKOVÝ KOLÁČ