streda 21. júna 2017

Stručná História Cupcakes

Milujeme cupcakes. To vedia všetci. Áno, mám pocit, že to o mne a BB už vedia ozaj všetci... pretože keď začnem rozprávať o cupcakes každý len mávne rukou s výrazom „och, ona zasa žije iba pre  kapkejky“. Takže som si povedala, že by som sa mala konečne dovzdelávať aj v histórii z tejto oblasti.
Hneď na začiatok... najprv bol cupcake – ktorý si získal popularitu už v 19.storočí v Amerike – potom bol košíšek – v 20.storočí.
Úplne prvá zmienka o cupcakes sa však objavila v kuchárke Amelie Simms, ktorá vyšla v roku 1796 (American Cookery).
A ešte jeden základ – nie je cupcake ako muffin. O pôvod muffinov mi naozaj nejde a nie som rada, keď si tieto dva „koláčiky“ ľudia spájajú. Muffin má hutnejšie cesto a dokonca som niekde čítala, že je zaradený vlastne do kategórie pečivo. Presnejšie - muffin je raňajkové pečivo. Cupcake má ľahšie, vláčnejšie cesto, aby tento jemný základ zniesol ešte polevu navyše.
Názov cupcakes je opradený tajomstvom. „Cup“ znamená šálka, ale nevie sa či ide o to, že poväčšine sú robené podľa prísad pridávaných po šálkach, alebo preto, že boli kedysi skutočne pečené v „šálkach“. Niektorí cukrári dodnes používajú na pečenie cupcakes keramické formy. V Anglicku sú inak nazývané Fairy Cake, čo m príde obzvlášť rozkošné. No veď posúďte sami - vílí koláčik! 
Cupcakes si rýchlo získali obľubu pre svoju hravosť, vzhľad a tiež preto, že zo začiatku mali vyslovene jednoduché recepty, ktoré sa ľahko zapamätali. V súčasnosti, kedy prežívajú druhú renesanciu, dokážu byť však vysoko premyslené a kulinársky aj dizajnovo na vysokej úrovni.
Koniec koncov, aj my dve ich variabilitu skúmame doslova už roky a ešte stále máme z čoho čerpať. Počkajte si na knihu, bude pestrá ...;)

Vaša Polly




Zdroje:
photos: MAGIC CUPCAKES

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

OBRÁTENÝ MANDARÍNKOVÝ KOLÁČ