streda 28. júna 2017

Jahodové košíčky so SIRUPOVOU POLEVOU

Je leto. Čas sviežich dezertov spestrených ovocím. A k sviežim dezertom patria tiež košíčky so želatínovou polevou. Ja som sa však rozhodla skúsiť ich trochu netradične. Tohto roku som sa totiž naučila sirupovú polevu a som z nej celkom slušne nadšená. Obvykle ju robievam z pomarančového sirupu, pretože mi práve v tejto verzii príde najletnejšia. Hoci je pomaranč trochu ostrý, práve to sa mi páči, ani nevraviac, že celý dezert vyzerá ako zo skla. No a keď na zjemnenie pridáme jahody... jedna báseň! Letná báseň.

Suroviny na 4 koláčiky (v prípade, ak používame formy na veľké košíky, priemer cca 10cm):
-          1 vajce
-          80 g zmäknutého masla
-          100 g krupicového cukru
-          100 ml mlieka
-          120 g hladkej múky
-          1 čajová lyžička kypriaceho prášku
-          1/2  balík vanilínového cukor

Poleva:
-          100 ml sirupu Sanquik pomaranč
-          400 ml vody
-          1 vanilkový puding
-          Hrsť jahôd

Postup:
Rúru si predhrejeme na 160C. Dopenista si vymiešame vajce, zmäknuté maslo a krupicový cukor. Varechou primiešame mlieko, múku, kypriaci prášok, aj vanilínový cukor. Formičky si pre istotu pomastime maslom a pomúčme. Pečieme cca 20 minút. Keď cesto trocha vychladne, skúsime nožom, či sa dá bezpečne „vyklopiť“. Košíky si opatrne a nie veľa vydlabeme lyžicou – len aby sme mohli do priestoru vložiť zopár pokrájaných jahôd.
Postup na polevu:
Do hrnca vlejeme sirup. Vodu si zmiešame s pudingovým práškom a pridáme k sirupu. Povaríme až do zhustnutia. Lyžicou potom aplikujeme na jahody a košíčky, až po okraj. Necháme zachladiť.
Košíčky so sirupovou polevou vyzerajú naozaj pekne. A ako sa vraví – fantázii sa medze nekladú. Nikto teda netvrdí, že budú chutiť iba s jahodami. Predstavte si, ako rozkošne by v nich vyzeralo zaliate kiwi. A tá chuť... :)

Vaša Polly

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

OBRÁTENÝ MANDARÍNKOVÝ KOLÁČ