pondelok 25. februára 2019

KRTKOVA TORTA v jahodovo-banánovej verzii


Všimla som si, že v poslednom čase je opäť populárna Krtkova torta. Možno preto, že sa znova objavila v instantnej podobe (ktorej som tiež neodolala, veď prečo si pečenie občas neuľahčiť), ale vŕtalo mi v hlave, že by som skúsila aj domácu verziu. Najprv mi napadli krtkove cupcaky (lebo veď my a cupcaky, to je láska), ale potom som si povedala - nie. Skúsim riadnu Krtkovu tortu. Na internete je veľa receptov na základ, ako obvykle som si pokombinovala a pomery prispôsobila sebe a kruhovej forme s priemerom 19 cma povedala som si, že namiesto strúhanej čokolády skúsim pridať na kúsky pokrájané jahody... samozrejme, aj k banánom. Výsledok bol mimoriadne svieži a len sa tak po nej zaprášilo!

Suroviny:
-          50 g zmäknutého masla
-          Štipka soli
-          110 g práškového cukru
-          1 vajce Mko
-          ½ balenia prášku do pečiva
-          80 g hladkej múky
-          50 ml mlieka
-          15 g kakaa

Na plnku:
-          180 ml šľahačkovej smotany
-          ½ balenia stužovača šľahačky (cca 5g)
-          1 vanilínový cukor
-          Za hrsť na drobno nakrájaných jahôd
-          1 banán

Postup na cesto:
Rúru si predhrejeme na 180 stupňov. Zmäknuté maslo ručne vymiešame s práškovým cukrom a štipkou soli. Potom pridáme vajce. Vmiešame múku zmiešanú s práškom do pečiva a kakao. Pridáme mlieko, premiešame a krátko prejdeme elektrickým mixérom, aby sa nám suroviny spojili. Formu na pečenie máme vystlanú papierom na pečenie. Vlejeme doň cesto a špachtličkou ho zarovnáme. Pečieme 25-30 minút, vyberáme, keď sa špajla nelepí. Keď cesto vychladne, vyberieme ho z formy a lyžicou vydlabeme vnútro (cca 1,5-2 cm od okraja a samozrejme, aby nám ostalo dno koláča). Vnútro si necháme a pristúpime k plnke.

Postup na plnku:
Šľahačku zmiešame s vanilínom a stužovačom a elektrickým mixérom ju na vysokých otáčkach mixujeme do tuha. Potom primiešame jahody nakrájané na drobno. Obvykle sa do klasického „krtka“ v tejto fáze miešajú kúsky čokolády, práve tie nahrádzame jahodami. Priznávam, že som mala mrazené jahody, chuťovo to neublížilo, ale určite sú vždy lepšie čerstvé. Na dno vydlabaného koláča zatiaľ položíme banán nakrájaný na pláty, aby nám ho pekne vyplnil. Na ten navrstvíme šľahačkovo-jahodovú zmes a všetko zasypeme podrveným vnútrom koláča. Kým ho podávame, necháme ho aspoň tri hodinky stuhnúť v chladničke.
 Táto čisto ovocná Krtkova verzia vytvára neodolateľnú banánovo-jahodovú kombináciu a navyše má krásnu ružovú plnku. Dobrú chuť!


Polly

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

OBRÁTENÝ MANDARÍNKOVÝ KOLÁČ