sobota 24. februára 2018

MARCIPÁNOVÝ KOLÁČ s mandľami

Dostala som tehličku kvalitného marcipánu, takže sa mi v hlave okamžite krútili kolieska , hneď som hľadala nejaký dobrý marcipánový koláč. Zaujal ma tento recept, ale ako vždy, urobila som si ho podľa seba – nie kakaovo, ale tak, aby marcipán vynikal. A čo už sa môže k marcipánu hodiť viac ako celé mandle? Nielenže mu dodávajú domácky rustikálny vzhľad, ale ostávam tiež v téme a moju obľúbenú chuť ešte zvýrazňujem! Výsledok je prekvapivo šťavnatý koláčik ku kávičke jedna báseň!

Suroviny na kruhovú formu s priemerom 19 cm -

Podstielka:
-          1 vajce
-          150 g polohrubej múky
-          ½ KL kypriaceho prášku
-          100 g zmäknutého masla
-          1 PL kryštálového cukru

Plnka:
-          2 vajcia
-          200 g marcipánu
-          2 PL polohrubej múky
-          ½ KL kypriaceho prášku
-          50 g zmäknutého masla
-          Celé mandle
Postup na podstielku:
Múku s kypriacim práškom vymiešame s maslom. Pridáme vajce a cukor. Premiešame ručným mixérom a potom vtláčame na dno formy, kedy sa nám hmota znova stáva kompaktnou. Priznám sa, že sa mi to lepšie utláčalo rukou a približne štvrtina hmoty mi už prišla navyše, takže som ju nepoužila. Ale ak máte o pár centimetrov väčšiu formu spotrebujete všetko. Pri krajoch som nechala podstielku trocha vyššie.

Postup na plnku:
Marcipán, ktorý bol dosiaľ v chladničke, si postrúhame a zmiešame s maslom. Pridáme múku zmiešanú s kypriacim práškom a postupne dve vajcia. Samozrejme, s tuhým marcipánom sa mi pracovalo predsalen trochu ťažšie, nuž som zmes prešla mixérom na najvyšších otáčkach, čo mi pomohlo, hoci väčšie kúsky som v hmote stále badala. Ale vôbec to neublížilo, pri pečení sa všetko krásne spojilo. Hmotu nalejeme do formy a ako sa dá uhladíme, potom celý povrch vyložíme mandľami.
Rúru predhrejeme na 200C. Dáme piecť pri nastavení pečenia zo všetkých strán na cca 18-20 minút. Po vychladnutí si koláč pre istotu trochu kol dokola pouvoľňujte nožom, kým formu otvoríte.
Dobrú chuť :), čaká vás doslova marcipánový zázrak.





Polly

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

OBRÁTENÝ MANDARÍNKOVÝ KOLÁČ