nedeľa 4. februára 2018

Valentínske čoko-muffiny s višňami a marcipánom

Tak si hovorím... za 10 dní je tu Valentín, nebolo by zlé priniesť recept, niečo naozaj dobré, pre všetkých zamilovaných. Recept, ktorý by s veľkou pravdepodobnosťou zvládli napr. aj muži, ktorí nemajú skúsenosť s pečením, ale radi by prekvapili svoje polovičky. Tak som teda hľadala inšpiráciu na internete až som natrafila na Lidl cukráreň a recept Adriany Polákovej na muffiny s marcipánom a višňami. Presne túto kombináciu som mala pôvodne v hlave - inšpirovali ma k tomu okrúhle bonbóny, ktoré si kupujem ku kávičke v obchode pri práci - kus marcipánu s vrstvou slivkového či višňového džemu zaliaty čokoládou! 
Aby som príbeh skrátila - na Adrianinom recepte nebolo veľmi čo meniť, pretože mal ten základ, ktorý som hľadala, skrátka perfektný sám o sebe ... hovorím si, nebudem vymýšľať, lepšie nevymyslím, vyskúšam rovno tento recept. A výsledok? Skutočne Valentínsky. 
Pár drobných zmien som ale predsa len spravila... spravila som napr. iba čokoládové cesto, hoci v recepte bolo aj čoko aj vanilka; do cesta som dala ešte 25 g vysoko percentnej čokolády... a trošku upravila pomery, ale v zásade ide o ten istý recept =) Takže ak hľadáte tip, čo na Valentína... ja odporúčam tento recept, ktorý som síce nevymyslela, ale aspoň som ho pre vás odskúšala.=)



Na 8 muffinov budeme potrebovať:
200 g polohrubej múky
1 lyžička sódy bikarbóny
2 polievkové lyžice kakaa
100 g práškového cukru
1 vanilkový cukor
1 vajce
50 ml oleja
110 ml mlieka
25 g vysokopercentnej horkej čokolády
odkvapkané a vykôstkované višne 
marcipánová hmota

Potup:
Rúru predhrejeme na 180 stupňov. Pripravíme plech, ktorý vystelieme papierovými košíkmi.
V miske zmiešame suché suroviny: polohrubú múku, sódu a kakao. 
V druhej miske zmiešame vajce, olej, mlieko a práškový a vanilkový cukor. Metličkou dobre vymiešame, kým sa suroviny nespoja. Do tejto mokrej zmesi postupne metličkou zamiešavame suchú zmes. Opäť miešame, kým cesto nie je krásne hladké a homogénne. Nakoniec do cesta primiešame na jemno nesekanú čokoládu. Zamiešame. 
Hotovým cestom naplníme košíky max. do dvoch tretín výšky košíka. Do cesta napokon zatlačíme višňu, ktorú sme predtým obalili vrstvou marcipánu. 
Takto pripravené muffiny pečieme cca 20 minút. 
Hotovo!

BB

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

OBRÁTENÝ MANDARÍNKOVÝ KOLÁČ