štvrtok 20. júla 2017

SMOOTHIEčka a čosi o tom, prečo ich mám(e) radi

Prednedávnom sme si zadovážili do rodiny smoothovač. Mali sme pocit, že nekonzumujeme dostatok ovocia (drahý) a zeleniny (ja), nuž sme chceli nejaký atraktívnejší spôsob, ktorý by nám zeleninu a ovocie pripravil. Samozrejme, takým spôsobom, aby sme z nej vyťažili čo najviac vitamínov. Popravde, nie som ten typ, čo si smoothiečkom nachrádza obedy, či večere, ale postupne som si mimoriadne obľúbila raňajkové smoothie, ktoré sa už stalo mojím pravidlom a občas si ním vyplním olovrant. Rada by som sa teda s vami podelila o moje najobľúbenejšie recepty a zdôvodnila, prečo ich mám tak rada. Sú jednoduché, ale je na vás, čo si ešte doplníte, ak sa nejaké rozhodnete skúsiť. 
Ak tiež potrebujete radu, podľa čoho vyberať správny smoothie maker, tak my sme sa napríklad „odrazili“ od toho, že sme si hneď boli istí, že chceme pripravovať smoothiečka pre tri osoby (čiže celú našu rodinu :D) a chceme, aby vedel spracovať aj ľad, pretože si počas letného obdobia budeme pripravovať osviežujúce smoothiečka s použitím aj mrazeného ovocia. Takže nám išlo o výkon (minimálne 600 W) a smoothie s veľkou nádobou – náš má teda aj aj, takže používam malú nádobu pri mojich raňajkách a veľkú nádobu, keď si chceme pochutnať ja, drahý a náš Teodor a netúžime pri tom smoothovať na neviem koľkokrát.

Moje obľúbené recepty

Raňajkové Smoothie s banánom:
 - Dve lyžice light musli (ide o zmesku vločiek, nastrúhaného kokosu, hrozienok a orieškov)
-          1 banán
-          Za hrsť vlašských orechov, alebo mandlí
-          Mlieko

Toto smoothie ma vždy dobre zasýti. Úprimne, tvorila som si ho bez pomoci, len tak podľa toho, čo mám rada a teraz je moje najobľúbenejšie. Veľmi mi v ňom chutia orechy. Orechy, ak sa to s nimi nepreháňa, sú totiž dobré tuky, ktoré nám dodajú energiu.

Špenátové raňajkové smoothie
-          Baby špenát
-          1 banán, alebo jablko
-          Voda
-          Môžu byť aj orechy

Toto smoothiečko mi chutí vanilkovo, je výborné. Jeho plus, už len okrem toho očividného, že je v ňom špenát, je množstvo energie, ktoré mi dodáva. Na mňa osobne pôsobí tak, že ma hneď zasýti a zrazu som tak „fresh“, že moja ranná káva sa presúva až na poobedie a to už je v mojom prípade „závisláka“, čo povedať :D. Rada si ho dávam pred ranným behom.

Osviežujúce ananásové smoothie
-          Čerstvý ananás
-          Jahody
-          Ananásový džús

Keď si pridáte mrazené jahody, je veľmi osviežujúce. A niečo vám poviem. Ananás je tzv. tukožravý. To je samo o sebe super, nie? :D

Sladučké smoothie s ďatľami
-          Za hrsť datlí
-          Jahody
-          Lyžička kakaa
-          Mlieko

Toto je proste mňamka. Taký malý hriech. Ďatle samé o sebe dobrý zdroj vlákniny napríklad. Skvelé prírodné sladidlo.

Cviklové olovrantové smoothie
-          Polovica červenej repy
-          Mrkva
-          Jablko
-          Voda

Niekedy si ho dávam na olovrant. Je to veľmi husté smoothie a znesiete ho, keď máte naozaj radi červenú repu, ktorú je v ňom veľmi cítiť. Ale viete, cvikla je zázrak. Posilňuje imunitu. Okrem iného. Obsahuje draslík, železo, zinok... vitamíny C aj E.

Dúfam, že som vás aspoň trochu inšpirovala. Alebo vás popohnala pri uvažovaní nad kúpou vlastného smoothie makera. Podotýkam, že smoothiečka sú skutočne chutná záležitosť, každý si dokáže nájsť to svoje obľúbené.


Vaša Polly

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

OBRÁTENÝ MANDARÍNKOVÝ KOLÁČ