pondelok 17. júla 2017

Datľový koláč s gréckym jogurtom

Datľovo-orechový koláčik k nám priviedla drahého teta. Prišiel mi veľmi zaujímavý – orechy a ďatle, žiadna múka... Poprosila som ju, aby ma ho naučila, ale napadlo mi, že by mohol byť ešte chutnejší. Hneď od začiatku sa mi totiž zdalo, že by s medovou sladkosťou datlí dobre korešpondovala poleva z gréckeho jogurtu. Mierne som stiahla celkovú sladkosť  a výsledok je dokonalý. Čo koláč stráca na svojej vizuálnej kráse :D, to rozhodne dopĺňa chuťou.

Suroviny  na koláč pečený v menšej kruhovej forme:
- 100 g najemno nakrájaných vykôstkovaných datlí
- 130 g nadrobno nasekaných pekanových al. vlašských orechov
- 130 g kryštálového cukru
- 5 vaječných bielkov

Suroviny na polevu:
-          2 balenia bieleho gréckeho jogurtu (140g x 2)
-          1 Zlatý Klas Premium
-          500 ml mlieka
-          50 g krupicového cukru

Postup:
Z bielkov si ručným mixérom vytvoríme hustý sneh. Potom do neho opatrne varechou primiešame kryštálový cukor, datle a orechy. Vylejeme do kruhovej formy  (vopred potretej maslom a pomúčenej) a zarovnáme. V elektrickej rúre pozvoľna pečieme pri 160C, ohrev je nastavený zhora a zdola. Čas pečenia je cca 30-40 minút. Záleží o rúry. Pri tomto koláči sa trochu ťažšie zisťuje, či už je hotový. Ja by som poradila toto – keď koláč začne mierne klesať, alebo sa pomaly oddeľovať od formy, je hotový.
Po vytiahnutí sa koláč trochu scvrkne. Necháme vychladnúť vo forme.
Postup na polevu:
Zlatý Klas Premium povaríme podľa návodu na hustý krém. Čiže v 200 ml mlieku rozmiešame Klas a cukor a zvyšok vlejeme do zohrievajúcich sa 300 ml mlieka. Povaríme. Ešte kým je horúci vmiešame dva grécke jogurty a iba jemne prejdeme mixérom, aby sme mali hladký krém. Vylejeme ho na vychladnutý ďatlový korpus a vyhladíme. Ak sa vám zdá povrch koláča až príliš nerovný, niekedy ho stačí iba opatrne stlačiť. Je mäkučký, takže kým naň vylejete krém, dá sa trochu poupraviť.
Koláč dáme cca na 2 hodinky do chladničky a potom môžeme podávať.

Tip:
Čo sa týka orechov, pokojne môžete vlašské, či pekanové orechy nakombinovať s mandľami. Koláč však dobre chutí aj s použitím čisto mandlí, alebo kešu orechov.

Dobrú chuť.

Vaša Polly

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

OBRÁTENÝ MANDARÍNKOVÝ KOLÁČ