nedeľa 2. júla 2017

Netradičná kysnutá bábovka ...

... alebo aj mrkvová bábovka - ide do nej totižto mrkva.=D Táto bábovka je hutná, skôr ako dezert ku káve by som ju odporučila ako náhradu pečiva na raňajky či večeru (ak sa nebojíte sacharidov =D). Ideálna napr. miesto rohlíka či vianočky, najlepšie s dávkou kvalitného masla a domáceho džemu či čoko-orieškovej nátierky. Vynikajúco sa k tomu hodí aj lemon curd, ktorý svojou kyslosťou vyvažuje jemnú sladkosť bábovky. Inak recept som našla nejaký ten rok dozadu v časopise a vytiahnem ho vždy, keď mám chuť na domáce pečivo. Ale dosť už rečí, prejdem priamo na recept.


Suroviny na klasickú bábovkovú formu:
200 ml vlažného mlieka
25g droždia 
100g krupicového cukru 
2 PL medu
500g hladkej múky (ja som použila pol na pol hladkú:špaldovú)
300g strúhanej mrkvy
100g rozpusteného masla
4 ks vajec
šťava z jedného citróna
štipka soli

Postup:
Do misky dáme mlieko, droždie, cukor a necháme vykysnúť kvások.
Múku dáme do misy, do nej pridáme hotový kvások, nastrúhanú mrkvu, rozpustené maslo, zvyšný cukor, vajcia, citrónovú šťavu a soľ. Miesime rukou až kým sa nám cesto neodliepa od stien misy.
Misu s cestom prikryjeme čistou utierkou a dáme na teplé miesto, kde ho necháme kysnúť (na cca dvojnásobok svojej pôvodnej veľkosti).
Medzitým si predhrejeme rúru na 165 stupňov. Formu na bábovku potrieme maslom a vysypeme hrubou múkou. 
Napokon formu naplníme vykysnutým cestom a dáme do trúby piecť. Mám poznačené, že v recepte sa odporúčalo piecť ju cca 60 minút, ja som ju piekla necelých 40. Klasicky teda platí, že každá rúra pečie inak. Cesto preto pravidelne sledujte, najmä ku koncu a skúšajte špáradlový test - ak sa cesto na špáradlo nelepí - bábovka je hotová. 
Prajem dobrú chuť.=)


V komentároch mi nezabudnite napísať či ste už niekedy piekli "kysnutú bábovku", prípadne, napíšte váš obľúbený recept na netradičnú bábovku, ktorý stojí za to vyskúšať.;)
BB

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

OBRÁTENÝ MANDARÍNKOVÝ KOLÁČ