nedeľa 29. októbra 2017

Tvarohové Placky

Poznáte to. Niekedy by ste si len tak „ďobli“, ale nechcete pribrať. No ak máte radi tvaroh minimálne tak ako ja, mám pre vás typ, ako si spraviť rýchlu maškrtu, ktorá síce nepatrí k tým vyslovene sladkým, ale skôr slanším... no vlastne zaženie obe chute. Ono je totiž tá placka celá z tvarohu. Recept som našla na tejto stránke a je pre mňa už cca 3 roky osvedčenou pochúťkou.

Suroviny:
-250 g jemne hrudkového tvarohu
- 4 vajíčka
- sezam na posypanie
- soľ

Postup:
 Áno, to je všetko. Rúru si predhrejeme na 150 stupňov. Vajíčka si oddelíme na žĺtky a bielka a z bielkov si vyšľaháme tuhý sneh. Tvaroh však vymiešame len s dvoma žĺtkami. Posolíme podľa chuti, mne rozhodne vždy chutili slanšie, ale keď som ubrala, tak zasa vyšla na povrch tvarohová chuť. Do zmesy opatrne vmiešame sneh. Na papier na pečenie tvoríme lyžicou menšie kolieska a posypeme sezamom. Dáme piecť cca na 15 minút – cesto sa zdvihne a chytí medený nádych.
Hotovo.
Na vyššie spomínanej stránke, kde som placky objavila, sú síce navrhované ako náhrada pečiva, ale podľa môjho názoru sú naozaj jemné, resp. málo sýte na to, aby mi nahradili pečivo :). Čiže ja ich mám buď ako maškrtu, z ktorej nemám výčitky, alebo som ju pripravila slanšiu ako placku k šalátu, čo tiež chutilo.



Polly

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

OBRÁTENÝ MANDARÍNKOVÝ KOLÁČ