streda 1. novembra 2017

Jogurtová torta s jahodami

Jogurtová torta je ideál, ak máte chuť na dezert, ktorý vás príliš nezaťaží, pretože je nepečená a celú ju naozaj tvoria predovšetkým jogurty a šľahačka. Odporúčam ju robiť večer, pretože najlepšie je, ak sa nechá v chladničke celú noc – odmenou za čakanie vám však bude veľmi osviežujúci kúsok torty, ktorý navyše aj vyzerá nežne a ovocne.

Suroviny na okrúhlu formu (20cm):

-          3 biele smotanové jogurty (jeden má 150 g)
-          Dlhé piškóty (ja som mala cukrové)
-          2 balíky vanilínového cukru
-          30 g práškového cukru
-          5 KL jemne mletej želatíny
-          1 KL ríbezľového sirupu
-          100 ml vody
-          Balenie šľahačky v prášku
-          150 ml mlieka
-          Jahody
-          Karamelová posýpka (al. orechová, alebo stružlinky čokolády)

Postup:
100 ml vody si rozmiešame s ríbezľovým sirupom a potom ním v hrnci zalejeme želatínu a necháme 10 minút (ako je v návode) napučať. Potom si ju necháme v hrnci zohriať, kým sa želatína pri miešaní nerozpustí – nesmie sa variť. Je to rýchly proces a kým nám stojí, aby sme ju neliali príliš horúcu, v druhej mise si rozmiešame smotanové jogurty s vanilínmi a práškovým cukrom. Potom si mixérom vymixujeme práškovú šľahačku s mliekom – do tuha. Opatrne, po častiach, šľahačku vmiešame do jogurtovej misy. Nakoniec opatrne primiešame teplú (nie horúcu) želatínu.
Do formy ja osobne ukladám takto. Najprv som dala na spodok trochu krému a potom som predelila napoly piškóty a spravila „slniečko“. Na to som dala jogurtový krém a napoly poprekrajované jahody, potom krém a dokopy jahody s piškótami. Potom zvyšok krému. Najlepšie sa mi poschodia uhladzovali obyčajnou lyžicou. Samozrejme, ak chcete dať viac piškót, pokojne dajte, miesta s piškótami sú ozaj chutné. Vrch torty som husto posypala karamelovou posýpkou, ktorú bežne kupujem v cukrárenskom obchode. Ak ju nemáte, samozrejme, môžete použiť mleté orechy, ktoré sa tiež hodia, či veľké hoblinky čokolády. Rozhodne odporúčam nejakú posýpku, či hobliny, na vrch pridať, pretože torta si to pýta, takto dochutená je zaujímavejšia.
No noc odložíme do chladničky a hneď ráno môžeme konzumovať;).




Polly

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

OBRÁTENÝ MANDARÍNKOVÝ KOLÁČ