nedeľa 19. novembra 2017

Plnené Čokoládovo-Vanilkové Cupcaky

Neviem prečo mi nikdy predtým nenapadlo urobiť ako plnku do cupcakov žĺtkový krém, ale dnes ráno (áno, priamo dnes ráno :D) som si povedala, že chce to úplne nový recept podľa vlastnej chuti a tá moja chuť je vždy naladená na mliečnu čokoládu, či vanilku. Som proste sladký človek :D. Výsledok ma potešil... a nielen mňa, aj moju rodinu. Podarili sa mi mimoriadne vláčne cupcaky, navyše aj naplnené vláčnym krémom – celé na mňa pôsobia ako taký sladký mäkký pampúpiš.

Na 10 kusov potrebuje:

-          1 väčšie vajce
-          100 g zmäknutého masla
-          100 g krupicového cukru
-          100 ml mlieka
-          120 g špaldovej múky (alebo polohrubej)
-          ½ ČL kypriaceho prášku
-          1 PL granka
-          Za hrsť nasekanej (aj väčšie kúsky) varovej čokolády

Suroviny na plnku:
-          2 žĺtky
-          20 g práškového cukru
-          20 g polohrubej múky
-          ½ balíka vanilínového cukru
-          20 g krupicového cukru
-          200 ml mlieka

Suroviny na krém:
-          Vanilkový puding
-          300 ml mlieka
-          1 balík vanilínového cukru
-          2 PL krupicového cukru
-          30-40 g zmäknutého masla

Postup na plnku:
Plnku je dobré pripraviť si ako prvú. Žĺtka si rozmiešame s práškovým cukrom a múkou. Mlieko, v ktorom je vymiešaný krupicový cukor a vanilín, privedieme do varu a potom doň pridáme žĺtkovú zmes. Varíme na miernom ohni pri stálom miešaní cca 6-7 minút, až kým nám to celé nezhustne. Odstavíme a pripravíme si cesto.
Postup na cesto:
Rúru si predhrejeme na 160 stupňov. Najprv do penista vymiešame vajce, cukor a maslo. Potom pridáme mlieko, múku, kypriaci prášok a lyžicu granka. Všetko starostlivo premiešame a potom zopár sekúnd mixujeme ručným mixérom, kým cesto nie je krásne hladké. Až potom varechou primiešame kúsky nasekanej čokolády a ako som spomínala pri surovinách, nebojte sa aj väčších kúskov, nebudete banovať. Je príjemné, keď v ceste doslova chrumkajú kúsky čokolády.
Košíčky plníme nasledovne – na spodok cesto, potom takmer celá lyžica žĺtkového krému (ktorý je teraz už tuhší, ale to je v poriadku) a do trištvrte košíčka plnku zalejeme opäť cestom. Pečieme cca 18-20 minút.

Postup na krém:
V 100 ml mlieku rozmiešame puding, vanilínový cukor a krupicový cukor. Zvyšných 200 ml mlieka necháme zohriať v hrnci. Potom doň vlejeme zmes a povaríme ako bežný puding. Keď puding zhustne, premiestnime ho do misky a necháme vychladnúť. Občas premiešame, aby nevznikla pudingová „kôrka“. Maslo a puding musia mať približne rovnakú izbovú teplotu, inak riskujete „zdrcnutie“. Potom maslo po kúskoch  mixérom na najnižšom stupni vmixujeme do pudingu, čím nám vzniká krém. Krém dáme do vrecka na zdobenie a ľubovoľne aplikujeme na cupcaky. Je dobré ho potom nechať aspoň na chvíľu zachladiť v chladničke.
Pred podávaním odporúčam cupcaky ešte posypať grankom, aby sme podporili striedanie chutí, ktoré som v recepte nastavila – čokoláda a vanilka.
Dobrú chuť.



Polly


P.S. – No čo? Vyšli vám? Ak ste recept skúšali a chutilo vám, tak dúfam, že sa spolu s nami budete tešiť na našu cupcakovú kuchársku knihu, ktorá čo chvíľu uzrie svetlo sveta ;). V nej nájdete more receptov na cupcaky aj muffiny. 

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

OBRÁTENÝ MANDARÍNKOVÝ KOLÁČ