nedeľa 12. novembra 2017

Vrstvené čokoládové CROISSANTY

Môj syn zbožňuje croissanty, prakticky je povinnosť stále u nás nejaký mať, poprípade keď si vyjdeme do mesta, vždy sa zastavíme v pekárničke a nejakým sa odmeníme. Takže už bolo načase vyskúšať domáce, ktoré nám budú rozvoniavať po celkom byte a plnku si zvolíme podľa seba. Rozhodla som sa vyskúšať tento recept (TU) s jogurtovým cestom. Urobila som iba minimálne zmeny a vyšli výborne!

Na cca 8-10 kusov potrebujete:

-          700 g polohrubej múky
-          1 vajce
-          2 PL (kopcovité) kryštálového cukru
-          ½ lyžičky soli
-          250 ml mlieka
-          20g droždia
-          1 biely jogurt (180g)
-          4 PL oleja
-          2 PL kakaa
-          Roztopené maslo
-          Práškový cukor (iba na poprášenie)

Na plnku:
-          Nutella (alebo džem, alebo kocky čokolády...)

Postup:
V prvom rade si urobíme kvások. Teda v 100 ml zohriateho mlieka som rozmiešala čerstvé droždie s lyžičkou kryštálového cukru a polievkovou lyžicou múky. Nádobu som prikryla a do 15tich minút som mala krásny nafúknutý kvások. V mise som rozmiešala múku s ostatným mliekom (teda 150 ml), s cukrom, soľou, vajcom, jogurtom a olejom. Pridala som kvások a ručne vymiešala cesto, ktoré som rozdelila na dve polovice. Do jednej polovice som ešte zapracovala kakao. Misky s cestom som prikryla utierkou a schovala na teplé miesto, aby hodinu kysli  – čo je v mojej kuchyni rúra.
Po vykysnutí som cesto rozdelila – každú polovicu na tri guľky, ktoré som nechala ešte 15 minút na vzduchu odpočívať. Áno, je lepivé, ale bude sa s ním nakoniec dobre pracovať. Iba treba pri vaľkaní použiť dostatočné množstvo múky. Tieto guľky som teda vyvaľkala na tri tenké okrúhle pláty. Bledý plát som potrela jemnou vrstvou roztopeného masla a dala na neho kakaový plát, ktorý som tiež potreba...a takto som ich dala na seba, ale hornú vrstvu už som nepomaslila. Ešte všetky vrstvy dokopy som trochu prevaľkala, aby to nebolo príliš hrubé a rozrezala som ich na trojuholníky. Ja osobne ich mám nepravidelne veľké, pretože som skrátka chcela zistiť, či nám budú viac vyhovovať malé, alebo väčšie, či priam obrie croissanty :D. Na najširšiu časť som dala kopček nutelly a od širokej časti som ich aj zavinula. Rúra bola zatiaľ predhriata na 200 stupňov. A ako som spomínala, môžete croissanty plniť aj džemom, lekvárom, je to celé na vás. Pečú sa 12-18 minút, keď sú hore zlatavé.
Nakoniec sa pocukrujú.
Želám dobrú chuť! Plnkou rozhodne nešetrite, nevytečie a musím povedať, že sme si prišli na svoje! Syn je spokojný!

Tip: Okrúhly rezač na pizzu. Výborne sa s ním cesto poprekrajuje na trojuholníky.





Polly;)

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

OBRÁTENÝ MANDARÍNKOVÝ KOLÁČ