piatok 25. augusta 2017

Recept na moju obľúbenú bublaninu

Bublanina je jeden z prvých koláčov, ktorý som sa naučila piecť. Tie ostatné "prvé" boli už len mramorová bábovka z tvarohu a jablkové pyté. Bublanina má však jednu výhodu oproti ostatným dvom, a tou je, že je neskutočne jednoduchá a rýchla. Navyše, ak ju doplníte dostatkom ovocia, nestane sa vám, že bude suchá. A verte mi, v dobrej bublanine nie je nikdy dosť ovocia! Nižšie pridávam recept na tú moju obľúbenú ;). Takže šup do záhrady - vašej alebo susedovej po nejaké dobré, doma pestované ovocie a ide sa piecť!=D

Suroviny:
5 vajec
250-350 g cukru (množstvo záleží od druhu ovocia - čím kyslejšie, tým môžte pridať viacej cukru)
100 ml oleja
100 ml mlieka
320 g polohrubej múky
80 g Zlatého klasu
1 balík kypriaceho prášku do pečiva
ovocie (môžte použiť aj viacero druhov naraz)

Postup:
Plech vystelieme papierom na pečenie. Rúru predhrejeme na 180 stupňov.
Celé vajcia vyšľaháme v mixéri s cukrom dopenista. Potom zašľaháme olej a mlieko. 
Do vzniknutej zmesi vareškou zamiešame múku zmiešanú so Zlatým klasom a kypriacim práškom.
Hotové cesto vylejeme na plech a naukladáme naň umyté a odkvapkané ovocie. 
Bublaninu pečieme 25-30 minút - klasicky, záleží od vašej trúby ako pečie. Upečená bublanina má krásny zlato-hnedý povrch.

Tip:
Bublanina sa dosť nafúkne, takže odporúčam použiť plech s vyššími okrajmi/hlbší.
Mlieko je že vraj možné nahradiť vodou, ale osobne som neskúšala... ale vy môžte, ak chcete. Čo však určite môžte zameniť je Zlatý klas za obyčajný škrob... záleží od vás, čo máte doma po ruke.

Dobrú chuť.
BB

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

OBRÁTENÝ MANDARÍNKOVÝ KOLÁČ