pondelok 21. augusta 2017

Bleskové JEDLÉ MISKY

Predstavte si, že zistíte, že o hodinku máte doma návštevu, s ktorou ste nepočítali. Stáva sa. Ak sa nerozhodnete robiť domáce lístkové cesto, ale máte v chladničke mrazené pláty, tak v tom prípade vám ponúkam dezert, ktorý je skrátka – bleskový! Aj mňa samú už zachránil pred fiaskom.

Potrebujeme:
-          pláty lístkového cesta
-          mascarpone, alebo zmrzlinu
-          čokoládu na postrúhanie
-          ľubovoľné ovocie

 Postup na jedlé misky:
Väčšina z nás má doma muffinovú formu. Ak sa rozhodnete upiecť si jedlé misky, veľmi pomôže. Stačí ju obrátiť naopak a jej vypuklé časti pomastiť maslom a pomúčiť. Na hrubšie vyvaľkané lístkové cesto si prerežeme na približne rovnaké štvorce a potom ich dávame na vypuklé časti formy, aby sa nám pri pečení udržal tvar misiek. Pečieme pri 200 stupňoch do zlatava, cca 15-18 minút. Misky by sa mali dať v poriadku oddeliť od formy.

Výplň do misiek:
V podstate ide o vašu fantáziu. Ja osobne som si podľa chuti premiešala mascarpone s práškovým cukrom a kúskami obľúbeného ovocia (banány, broskyne...) a vyplnila som ním misky, na ktoré som následne postrúhala hrubé hoblinky mliečnej čokolády. Chutilo.

No ak chcete,  pokojne do misiek servírujte zmrzlinu (na dozdobenie som kúpila čokoládové chipsy, ktoré v miske vyzerali skutočne chutne). Deti bude veľmi zabávať, že môžu po zmrzline zjesť aj celú misku:).



Polly

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

OBRÁTENÝ MANDARÍNKOVÝ KOLÁČ