nedeľa 10. septembra 2017

Jemné Mliečne Kocky s banánmi

Poviem vám, ako som prišla na tento recept. Mala som chuť na čosi čokoládové a pritom veľmi jemné, také hodiace sa ku poobednej káve ako kontrast k jej horkosti. Taktiež mám rada dezerty „z chladničky“, ktoré sú osviežujúce. Dlho som hľadela na recept na pečené „monte rezy“, ktoré teraz lietajú po celom internete a takmer som sa aj rozhodla spraviť ho, lenže za a. došlo mi, že nemám mleté orechy a za b. na najhornejšiu vrstvu sa všetci sťažovali, že nie a nie zatuhnúť. Tak som si povedala, prečo ju nevynechať a nevytvoriť dve vrstvy zo strednej mliečnej vrstvy. A prečo nezameniť orechy za banány. A keď už som bola úplne rozbehnutá, nakoniec som si aj korpus urobila viac po svojom, cesto som zahustila a sladila podľa seba. A voilá... zrazu som sa dopracovala k hebkým mliečnym kockám s mliečne-nutellovou vrstvou, v ktorých naozaj skvelo dotvárajú chuť banány, a za ktorými sa môj syn ide potrhať, keďže zbožňuje takéto „pudingovité“ dezerty :D. A korpus bol krásne mäkučký a pritom pevný!

Suroviny na jeden bežný hlboký plech –

Korpus:
-          4 vajcia
-          4 PL krupicového cukru
-          50 ml teplej vody
-          6 PL polohrubej múky
-          1 vanilínový cukor
-          1 prášok do pečiva
-          2 PL kakaa

„Dvojitá“ poleva:
-          1 liter mlieka
-          6 PL krupicového cukru
-          8 PL (poriadne!) kukuričného škrobu
-          200 g zmäknutého masla
-          3 PL Nutelly
-          2 banány

Postup na korpus:
Rúru si predhrejeme na 180 stupňov. Vajcia a cukor si vymiešame do penista. Potom postupne pridávame teplú vodu a múku zmiešanú s práškom do pečiva a s vanilínom. Ako posledné vmiešame kakao. Cesto vylejeme do hlbokého plechu, ktorého spodok sme vystlali papierom na pečenie. (Mne papier trochu presahoval a keďže som sa bála, že mi poruší štruktúru vrstiev, dala som ho dole a vrátila do plechu a korpus sa mi krásne od papiera odlepil). Pečieme cca 20-22 minút. Necháme vychladnúť.
Postup na polevu:
Dôsledne zmiešame mlieko s cukrom a škrobom. Potom za stáleho miešania varíme až do zhustnutia. Je to proces pomalý, ale dôležité je, aby mlieko nikdy nezačalo vrieť. Keď nám hmota zhustne, odstavíme ju a počkáme do jej vychladnutia.
Zmäknuté maslo si premixujeme mixérom, aby bolo vláčnejšie a vylejeme do neho hustú mliečnu hmotu. Znova som to premixovala, aby sa to krásne spojilo s maslom a nič sa tomu nestalo:).
Na vrch pripraveného korpusu rozložíme kolieska pokrájaných banánov. Zalejeme  korpus takmer celou bielou plnkou, ALE minimálne štvrtinu si v mise necháme. Hmota má byť natoľko hustá, aby sme ju mohli trocha vyhladiť. Do zvyšku hmoty vmixujeme tri poriadne lyžice nutelly a vylejeme ju na vrch bielej časti a opäť pekne vyhladíme.
Dáme na noc stuhnúť do chladničky. Pred servírovaním krájame na kocky. Je to dezert tvorený kakaovým korpusom a dvoma jemnučkými mliečnymi vrstvami, rozvoniavajúci po nutelle. Banány ešte dodávajú ten správny šmrnc!




Polly

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

OBRÁTENÝ MANDARÍNKOVÝ KOLÁČ