piatok 1. decembra 2017

Londýnske Rezy

Londýnske rezy – to je taký krehký trojvrstvový koláčik, ktorý sa robí na 1000 spôsobov. Každý po svojom :). Niekto cesto predpečie, niekto nie. Niekto použije mandle, iný klasické orechy, marmeládu sladkú, či kyslejšiu... Aj ja mám svoj obľúbený spôsob. Snažila som sa urobiť verziu z kuchárskej knihy, ale skončila som pri vlastných prísadách. A tak mi Londýnske rezy chutia najviac.

Suroviny:
-          210g hladkej múky
-          100g masla
-          4 žĺtky
-          100g krupicového cukru
-          marhuľový džem, či marmeláda
Sneh:
-          4 bielky
-          200g krupicového cukru
-          130g pomletých orechov

Postup:
Rúru si predhrejeme na 180 stupňov. Múku, maslo, žĺtky a cukor si vypracujeme do hladkého cesta. Na tenko ho vyvaľkáme, aby sme ho mohli navinúť na valček a preložiť na papier na pečenie, ktorým je vystlaný plech. Musím povedať, že cesto sa samo o sebe trhá a lepí, takže si uľahčite prácu a najprv si ho dajte na nejaký čas do chladničky, aby vám nespôsobovalo jemne povedané nervy a pokojne si ho preneste na dvakrát.
Povrch hojne potrieme marhuľovým džemom a pristúpime k snehu. Bielky si s pridaním polovice cukru vymixujeme mixérom do tuha. Trvá to, veď viete. Potom primixujeme zvyšok cukru a vareškou vmiešame orechy. Sneh nanesieme na pripravené cesto s džemom ako poslednú vrstvu.
Pečieme cca 18-20 minút a ešte za tepla si koláč rozkrájame ostrým nožom na vzhľadné kocky a prenesieme ich na podnos.
Dobrú chuť! Ako som už v úvode spomínala, je to krehký a tenký koláčik, no prekvapí rôznymi chuťami, ktoré vám ponúkne. Najlepší je však orechový sneh, ktorý ho neodmysliteľne dotvára.

Žiadne komentáre:

Zverejnenie komentára

OBRÁTENÝ MANDARÍNKOVÝ KOLÁČ